Rob Alberts, ambassadeur

Rob_Alberts.jpg

Geboeid door alles wat leeft en beweegt ben ik in het onderwijs terecht gekomen. Mijn hart ligt bij de leerlingen die net iets meer aandacht nodig hebben. Ik heb als leerkracht ervaring met leerlingen met diabetes in het voortgezet onderwijs, zowel in de klas als bijvoorbeeld tijdens een internationale schoolreis. En zelf heb ik nog mijn schoolherinneringen met astma bronchitis, ecseem en talloze allergien. Een logisch vervolg hierop is dat ik nu ambassadeur ben voor de Stichting Zorgeloos met een chronische aandoening naar school.

Met mijn ervaring als docent en mentor in het (Speciaal) Voortgezet Onderwijs hoop ik samen met ouders en scholen mee te helpen aan een zorgeloze en leerzame tijd van opgroeiende pubers.

Dit samen met de kennis en ervaring van de stichting heb ik er het volste vertrouwen in dat een chronische aandoening op school voor een leerling, de docent, de mentor, de klas en de school geen belemmering hoeft te zijn.