Jaqueline van Kuilenburg, ambassadeur

Jacqueline van Kuilenburg

Ik ben Jacqueline van Kuilenburg en woon met mijn man en twee dochters in Vlaardingen. Als docent pedagogiek ben ik 17 jaar werkzaam geweest in het mbo, bij de opleiding waar ik zelf ooit begonnen ben als student (Sociaal/Pedagogisch Werk). Hier heb ik als studieloopbaanbegeleider en examenleider studenten met een ondersteuningsvraag begeleid en geïnformeerd. Daarnaast heb ik zelf ook ervaren hoe het is om met een chronische aandoening binnen een school en rooster te functioneren.

Het hypermobiel Ehlers Danlossyndroom (hEDS) zorgt er bij mij voor dat ik maar een beperkte belastbaarheid heb door pijn- en vermoeidheidsklachten. Eerst was dit nog onzichtbaar voor de buitenwereld en heeft het lang geduurd voor ik een diagnose kreeg. Toen ik meer achteruitging, werd dit steeds meer zichtbaar met aanpassingen en hulpmiddelen, zoals een rolstoel.

Inmiddels ben ik door hEDS nu niet meer werkzaam als docent. Maar ik hoop als ambassadeur nog steeds iets te kunnen betekenen voor mbo-studenten, hun ouders en docenten. Juist in het mbo is het ontzettend belangrijk om zorgeloos naar school te kunnen gaan. Zodat studenten zelf passende keuzes kunnen maken en met de benodigde ondersteuning goed voorbereid zijn op hun toekomstige beroepspraktijk