Ingrid Kempen, ambassadeur

Ingrid Kempen

Mijn naam is Ingrid Kempen. Met mijn man en drie kinderen woon ik in Apeldoorn. Onze jongste zoon kreeg diabetes in 2014, hij was toen 7 jaar oud. Inmiddels zit hij alweer op de middelbare school.

Als huisarts en als moeder van een zoon met een chronische aandoening weet ik wat een zorgen je als ouder erbij krijgt vanaf het moment dat een aandoening vastgesteld wordt. Niets is dan meer vanzelfsprekend en bij alles moet je nadenken. Dat geldt ook voor andere mensen betrokken bij je kind, zoals de leerkrachten op school. Als ambassadeur van de Stichting Zorgeloos met Diabetes naar School denk ik regelmatig mee met ouders, leerkrachten en scholen hoe de zorg rondom het kind met diabetes op school vorm te geven.

Dat de stichting Zorgeloos naar School met een chronische aandoening is opgericht is geweldig nieuws voor leerlingen, ouders en scholen. Het is belangrijk dat deze vaak onzichtbare groep leerlingen beter in beeld komt bij scholen en leerkrachten. Er kan dan ook op maat meegedacht worden over wat deze leerlingen nodig hebben om een prettige schooltijd te krijgen. Het is opvallend dat leerlingen met uiteenlopende aandoeningen vaak tegen dezelfde problemen aanlopen. Deze website en het blik geven veel informatie over mogelijke knelpunten en vooral veel praktische tips en handvaten om mee aan de slag te gaan op school. Ik ben trots om een ambassadeur van deze mooie stichting te mogen zijn!