Elsa van de Loo, ambassadeur

Elsa van de Loo

Mijn naam is Elsa van de Loo, woonachtig in Amsterdam met mijn man en 2 kinderen en werkzaam als advocaat. Mijn dochter kreeg in januari 2016 toen zij 4 jaar was de diagnose diabetes type 1, dat was erg schrikken.

Ik werkte destijds als jurist met de gelijkebehandelingswetgeving waaronder ook de gelijke behandeling op grond van handicap/ chronische ziekte in het onderwijs valt. Die kennis kwam mij goed van pas bij het regelen van de diabeteszorg op school van mijn dochter. Wel kwam ik erachter dat het ontzettend lastig is alles te regelen als je niet van alle regels op de hoogte bent.

Dit motiveerde mij om mij in te zetten als ambassadeur voor de Stichting Zorgeloos naar School om andere ouders te begeleiden bij het regelen van de zorg op school. Ook als advocaat houd ik mij regelmatig bezig met het onderwijsrecht. Voor alle juridische vragen over zorg op school maar misschien ook in je eigen werksituatie als ouder kun je dus bij mij terecht!