Wie zijn wij?

Stichting Zorgeloos naar school

Stichting Zorgeloos naar School is een kleine slagvaardige organisatie. Impact, diversiteit, inclusie en bevlogenheid zijn termen die ons passen. Wij werken aan onze droom dat over vijf jaar alle leerlingen en studenten met een chronische aandoening in het reguliere onderwijs zorgeloos naar school gaan. Daarbij geloven we in de kracht van de driehoek tussen leerling/student, ouder en school. Onze droom, werkwijze en impact worden geillustreerd in onderstaande infographic.

Zowel het bestuur als de ambassadeurs, bestaan uit een diverse groep ervaringsdeskundigen, onderwijs en zorgprofessionals. Maak kennis met de leden van het bestuur en onze ambassadeurs.

We hebben samen onze kernwaarden vastgelegd in ons integriteitsbeleid en onze impactstrategie in dit rapport. We zijn dankbaar dat we ons werk kunnen doen dankzij de vele donaties en giften van particulieren, bedrijven, fondsen en subsidies (voor een overzicht bekijk hier ons meest recente erkenningspaspoort van het CBF).

Ooit in 2014 begonnen als lobby om kinderen met diabetes zorgeloos naar school te laten gaan. Daarna in 2016 overgegaan in de Stichting Zorgeloos met Diabetes naar School. Tenslotte uitgegroeid in 2019 tot Stichting Zorgeloos naar School.