VOORLICHTING OP SCHOOL

Voorlichting

Advies op maat

Wij kunnen ons heel goed voorstellen dat je als leerling, ouder of school nog vragen hebt. Onze ambassadeurs hebben een schat aan ervaring en staan je graag met raad en daad bij! Dus heb je een vraag en staat het antwoord niet op onze website? Neem dan per mail contact met ons op. Beschrijf je vraag of probleem zo concreet mogelijk in je mail en vermeld je telefoonnummer zodat we je terug kunnen bellen.

We streven ernaar om je mail binnen drie dagen te beantwoorden. Soms lukt dat niet.  Alle ambassadeurs zijn vrijwilligers en gaan bijvoorbeeld ook wel eens op vakantie. Mocht je na een week nog geen antwoord hebben ontvangen stuur dan een herinneringsmail  Alvast dank voor jullie begrip.

Naast onze ambassadeurs zijn er ook nog andere instanties die advies op maat kunnen geven voor als je vast loopt. Die vind je hier.

Laagdrempelige voorlichting voor ouders

Mede dankzij Corona hebben we het webinar bedacht, als laagdrempelige voorlichting voor ouders. Tijdens onze back-to-school campagne week dit jaar, hebben we ons eerste webinar gegeven over de opstart in het nieuwe schooljaar, Je kan hier het webinar terugkijken.

Schoolbrede voorlichting

Graag komen onze ambassadeurs bij jullie op school voor een schoolbrede voorlichting. Dit is zowel mogelijk voor het leerkrachtenteam, als voor de leerlingen. Aangezien er in elke klas gemiddeld drie leerlingen met een chronische aandoening zitten, is dit voor elke school relevant.

Aangezien we de voorlichting op dit moment aan het ontwikkelen zijn horen we graag van leerlingen, scholen en ouders waar behoefte aan is. Heb je interesse? Stuur ons dan geheel vrijblijvend een mail.

Empowerment

header_VLO9488.jpg

header_VLO9677.jpg

"Ik ben intern begeleider op een reguliere basisschool en we krijgen steeds vaker te maken met leerlingen met een chronische aandoening. Zo hebben wij op dit moment een aantal leerlingen met diabetes, epilepsie en een meisje met een tumor in haar hoofd op school. Zelf ben ik moeder van een 6 jarig zoontje met epilepsie waarbij ik ook aanloop tegen het feit dat men niet goed weet hoe hier mee om te gaan. Ik ben erg benieuwd naar tips en ervaringen en wellicht kan ik dit ook weer meenemen richting ons regionaal samenwerkingsverband aangezien dit thema ook bij hen leeft."

waarom deze groep blokfoto.jpg

Belangenbehartiging

header_VLO9952.jpg

Agendasetting

header_VLO9616.jpg

"Binnen onze achterban hebben wij een redelijk aandeel jeugdleden die dagelijks geconfronteerd worden met hun chronische aandoening in relatie tot de omgang binnen het onderwijs. Recentelijk heeft onze zoon dit aan den lijve ervaren vanwege het niet mogen deelnemen aan een studiereis naar Rome met zijn klasgenoten. Binnen onze vereniging zou ik graag het exemplaar willen delen met ouders van jeugdleden om hen te ondersteunen bij dergelijke situaties en verwijzen via onze website naar die van u."

waaromdezegroep_blokfoto2.jpg