Tips voor een zorgeloze start van het nieuwe schooljaar

Altijd een spannend moment. Hoe zal het gaan met de nieuwe juf, meester, school, klas of mentor? Vandaar dat we een aantal tips voor jullie onder elkaar hebben gezet.

Nieuwe ronde, nieuwe kansen maar ook een nieuwe investering

Regelmatig word er gedacht dat één gesprek op school voldoende is voor de hele schoolperiode. Maar dat is niet zo. Het is belangrijk om in ieder geval elk nieuw jaar opnieuw kennis te maken, de gemaakte afspraken door te nemen, eventueel aan te passen aan nieuwe omstandigheden, te updaten enzovoort.

Maak (samen met je kind) gelijk een afspraak op school bij de start van het schooljaar

Doe dit met de nieuwe leerkracht of mentor en leg daarbij uit waarom het gaat. Maar ook waarom het belangrijk is om dit gesprek te zo snel mogelijk in te plannen. De start van he schooljaar is een drukke periode voor de meeste leerkrachten, dus een uitleg van het waarom is belangrijk.

Voorbereiding vooraf thuis

Download of bestel onze doe-het-samen gids als je dat nog niet gedaan hebt, of als je er al 1 hebt, schuif die dan op school door) en deel dit met de leerkracht of mentor voor de voorbereiding. Lees de gids zorgvuldig door.

Afhankelijk van je leeftijd van je kind, bereid hem of haar ook voor. Geef hem of haar leerlingenbrochure en loop alvast samen de checklist met vragen uit de waaier door. Check (afhankelijk van de leeftijd) met je kind wat hij of zij wel of niet wil vertellen en aan wie.

Meer mogelijkheden rondom afstandsonderwijs

Het afgelopen Corona jaar hebben we veel vragen gekregen over de mogelijkheden van afstandsonderwijs voor leerlingen met een chronische aandoening. Vandaar dat we een routekaart afstandsonderwijs hebben ontwikkeld voor leerlingen en ouders.

Wij kunnen met je meedenken

Kom je er niet uit vraag dan advies op maat aan ons team van ambassadeurs.

Samen gaan we er een mooie start van maken!