2020 was het jaar van consolidatie en erkenning

De positieve response op onze aandoening-overstijgende aanpak is door het jaar heen bekrachtigd, zowel door ouders, leerlingen, scholen als onderwijs- en zorgproffesionals. Zo zijn er in 2020 zijn bijna 1000 gidsen aangevraagd en zijn de verschillende onderdelen van de gids ruim 7000 keer gedownload van deze site.

Ook hebben we de nieuwe mogelijkheden rondom afstandsonderwijs voor onze doelgroep, onstaan door Corona, met beide handen aangegrepen en een sterke lobby richting Den Haag gevoerd in samenwerking met een stel partnerorganisaties.

We durven nu ook wel te stellen dat door onszelf te dwingen ons succesvolle 'diabeteskunstje' om te denken in een aandoening-overstijgende aanpak, onze grootste meerwaarde hebben gecreëerd. Meerwaarde door de behoeften van deze eerst zo versplinterde groep kinderen in het onderwijs als geheel op de kaart te zetten.

Erkenning kwam ook in de vorm van het winnen van twee impactprijzen, zowel van PGOsupport als van de Goeden Doelen Sector als geheel, geillustreerd in de infographic en dit filmpje. Meer informatie vind je in ons jaarverslag 2020 dat hier te vinden is.