Heb jij het lef?

Déjan kan soms zijn toets enorm verknallen. Niet omdat hij niet geleerd heeft, maar door zijn diabetes. Met zijn mentor heeft hij daar goede afspraken over gemaakt. Kijk hier hoe hij dat gedaan heeft. Werkt jouw lijf soms ook niet mee op school door een chronische aandoening zoals bijvoorbeeld astma, reuma of een spieraandoening? Ben je tussen de 10 en 18 jaar oud?

Dan dagen we je uit om mee te doen en school aan jou aan te passen in plaats van andersom.

Unieke kans om dit samen te doen

We vragen je om net als Déjan op zoek te gaan naar oplossingen op school. Oplossingen die bij jou passen waarmee je met minder energie toch volop mee te kan doen, beter begrepen wordt in je klas, of minder leerachterstand op loopt. Waarom en hoe je dit doet hangt vooral van jou af. Immers, jij weet het beste wat bij jou past en waar je behoefte aan hebt. Misschien vind je het prettig om dit met klasgenoten te doen, met een leerkracht of mentor of juist met die conciërge die altijd voor je klaar staat.

Je doet dit niet alleen. Met een groep leerlingen uit heel Nederland wissel je regelmatig ervaringen en ideeën uit. Daarnaast zijn er jongerencoaches beschikbaar die met jullie mee kunnen denken.

Wat bieden we

• Hulp en begeleiding bij het ‘opkomen’ voor jezelf, en het vinden van oplossingen op jouw school op een manier die bij jou past.
  • Een toolkit van Zorgeloos naar School met tools en tricks om in gesprek te gaan met school.
  • Uitwisseling van ervaringen met leerlingen van andere scholen.
  • Onkosten vergoeding.

Wat vragen we

• Lef en motivatie om op jouw eigen school in gesprek te gaan over waar jij tegenaan loopt en waar je behoefte aan hebt.
  • Interesse en tijd om een paar keer per jaar jouw ervaringen te delen met de andere kinderen en jongeren uit heel Nederland die ook meedoen.
  • Hoeveel tijd je erin stopt bepaal je zelf.

Geïnteresseerd?

Stuur een appje/ mail naar 0620048278 of info@zorgeloosnaarschool.nl met je naam en leeftijd dan bel ik je zo snel mogelijk terug, groetjes, Lydia Braakman

Je kan je ook opgeven als school.